مقالات پالت پلاستیکی

نحوه قراردادن بار روی پالت پلاستیکی

نحوه قراردادن بار روی پالت پلاستیکی

یکی از مسائلی که افراد زیادی با آن درگیر می‎شوند نحوه قرار دادن (چیدمان) کالا و بارها بر روی پالت پلاستیکی است. خریداران و انبارداران میتوانند به چندین شکل کالای خود را بر روی یک پالت پلاستیکی قرار دهند ولی بایستی در نحوه چیدمان دقت کنید توجه کنید تا بتوانید به بهینه‎ترین شکل ممکن از فضای پالت پلاستیکی استفاده کنید، چون چیدمان صحیح و مناسب سبب ایجاد مقاومت بالا می‎شود تا به دنبال آن کالاها قادر به مهار وزن یکدیگر شوند و ریزش نکنند.

برای طراحی یک چیدمان صحیح، مقاوم و مناسب بر روی پالت پلاستیکی بایستی اطلاعات کافی و مناسبی از ابعاد پالت پلاستیکی و نهایت قدرت تحمل وزن داینامیک و استاتیک به دست آورید.

علاوه بر این نیاز به کسب اطلاعاتی در خصوص ابعاد و قدرت تحمل بسته‎ها و یا کارتن‎هایی است که بایستی بر روی پالت پلاستیکی به شیوه مناسبی چیده شوند.

اما به طور کلی به دو روش می‎توان بارها را بر روی پالت پلاستیکی قرار داد:

  1. بلوکی
  2. ردیفی

موضوع بعدی شیوه‎های بسته‎بندی کالا بر روی پالت پلاستیکی است که به اشکال زیر قابل انجام است:

  • بسته بندی با فیلم استرچ

فیلم استرچ به روش ریخته‎ای از ترکیب مواد پلی‎اتیلن با وزن سبک می‎گویند به شکل چند لایه (به دلیل بالا بردن افزایش مقاومت کششی) تولید می‎شود. این شیوه بسته‎بندی در صنایع بزرگ توسط دستگاه پالت پیچ و در صنایع کوچک‎تر به شکل دستی صورت می‎گیرد. ویژگی کششی فیلم استرچ سبب تثبیث قطعات بر روی پالت پلاستیکی می‎شود.

  • بسته بندی با فیلم شرینک

فیلم شرینک عبارت از روشی حبابی است که در آن ترکیبی از مواد پلی اتیلن سبک و سنگین به کار گرفته می‎شود که تولید آن‎ها به صورت چند لایه (به منظور بالا بردن سطح مقاومت کششی و جمع‎شوندگی در جهات عرضی و طولی) است. بعد از قراردادن فیلم بر روی پالت، به کار بردن حرارت سبب جمع شدن فیلم و تثبیث قطعات بر روی پالت پلاستیکی می‎شود. این شیوه پالت‎بندی در ابعاد بزرگ توسط دستگاه شرینک پک و در ابعاد کمتر توسط دستگاه شیرینک دستی صورت می‎گیرد.

  • بسته بندی با روکش فیلم استرچ

از مزیت‎های این روش می‎توان به استحکام، سرعت، سازگار بودن با محیط زیست و عدم به کار بردن حرارت اشاره کرد که باعث شده است صنایع مختلف به آن رو بیاورند. خاصیت کشانی فیلم استرچ سبب تثبیث قطعات بر روی پالت پلاستیکی می‎شود. این شیوه پالت‎بندی توسط دستگاه ویژه‎ای و در ابعاد کمتر به صورت دستی قابل اجرا است.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

سفارش اجرتی پلاستیک

سفارش اجرتی پلاستیک در شرکت پالت پلاستیکی با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه توسط…

6 سال ago

تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک یکی از روش های شکل دادن به پلیمر ها از طریق دستگاه تزریق…

6 سال ago

نقش پالت پلاستیکی در زندگی

در سطح کشور ایران انبارهای بسیار بزرگ و متعددی وجود دارد که حمل و نقل…

6 سال ago

تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی

این سخن بر کسی پوشیده نیست که فروش پالت پلاستیکی به نسبت پالت چوبی و…

6 سال ago

انتخاب پالت پلاستیکی مناسب

ما قصد داریم با ارائه مقالات جامع و مناسب در این بخش دانش و شناخت…

6 سال ago

اجاره پالت پلاستیکی

اجاره پالت پلاستیکی به چه شکل امکان پذیر است؟ بسیاری از افراد فارغ از بحث…

6 سال ago